/* ----- LINKBAR ----- */ #bg_nav { background: #000; width: 905px; height: 29px; font-size: 11px; font-family: Arial, Tahoma, Verdana; color: #FFF; font-weight: bold; margin: 0px auto 0px; padding: 0px; border-top: 1px solid #333; border-bottom: 1px solid #000; overflow: hidden; } #bg_nav a, #bg_nav a:visited { color: #FFF; font-size: 11px; text-decoration: none; text-transform: uppercase; padding: 0px 0px 0px 3px; } #bg_nav a:hover { color: #FFF; text-decoration: underline; padding: 0px 0px 0px 3px; } #navleft { width: 905px; float: left; margin: 0px; padding: 0px; } #navright { width: 220px; font-size: 11px; float: right; margin: 0px; padding: 6px 5px 0px 0px; } #navright a img { border: none; margin: 0px; padding: 0px; } #nav { margin: 0px; padding: 0px; list-style: none; } #nav ul { margin: 0px; padding: 0px; list-style: none; } #nav a, #nav a:visited { background: #222; color: #FFF; display: block; font-weight: bold; margin: 0px; padding: 8px 15px; border-left: 1px solid #000; } #nav a:hover { background: #6e6d6d; color: #FFFFFF; margin: 0px; padding: 8px 15px; text-decoration: none; } #nav li { float: left; margin: 0px; padding: 0px; } #nav li li { float: left; margin: 0px; padding: 0px; width: 150px; } #nav li li a, #nav li li a:link, #nav li li a:visited { background: #333; width: 160px; float: none; margin: 0px; padding: 7px 30px 7px 10px; border-bottom: 1px solid #000; border-left: 1px solid #000; border-right: 1px solid #000; } #nav li li a:hover, #nav li li a:active { background: #666; padding: 7px 30px 7px 10px; } #nav li ul { position: absolute; width: 10em; left: -999em; } #nav li:hover ul { left: auto; display: block; } #nav li:hover ul, #nav li.sfhover ul { left: auto; }

Wednesday, March 31, 2010

saya dan baby

sejak akhir-akhir ni, saya tengok, banyak FB kawan-kawan saya yang dipenuhi dengan gambar baby. ada yang letak as profile picture, ada yang letak dalam album gambar, malah tag gambar baby mereka dengan ramai orang..wee~saya suke itu tandanya apa?itu tandanya saya SUDAH TUA dan masih BELUM KAHWIN-KAHWIN lagik..ok..itu jodoh namanya ye kawan-kawan..ada juga yang letak gambar perot mereka yang sedang mengembang dan penuh stretch mark itu..hahaha ok..itu ayat saya cemburu..saya pon ada gambar dengan baby jugak..kejap ye..saya selongkar..kejap..
...
...
...
BENDERA PUTIH..saya penat cari gambar saya bersama baby..folder gambar saya sangat banyak..tapi satu pun tak ada gambar saya dengan baby..none?okeh..saya rasa malu..

baek..saya mengaku.saya bukanlah seorang perempuan yang fancy dengan baby.tidak fancy bukan bermakna saya tidak suka.saya suka cuma sa
ya kurang suka.tapi kurang suka bukan macam benci.aiya..ayat putar-putar..sila jalan lurus..

baek..pada saya, i mean, for now, baby bukanlah satu perkara yang saya excited nak bercerita. kalau saya berjumpa dengan orang yang sudah ber'baby', saya jarang nak minta baby mereka untuk dukung..okeh sekali sekala mungkin ada (untuk tujuan menjaga hati atau memang saya teruja),kalau baby tu sangat montel dan comel memang saya teruja..tapi kalau baby itu sangat sensitif dengan orang luar,lupakan niat anda nak suruh saya pegang..saya cuma suka baby yang diam-diam bila kita pegang,baby yang ketawa-ketawa comel bila kite geletek n cubit2 pipi dia, dan saya hanya suka baby yang wangi tanpa bau masam susu..hahahahaha kalau baby anda ada ciri-ciri ini, sila bagi saya dukung..
sebenarnya, saya takut nak dukung baby..saya selalu dapat bayangan-bayangan, manalah tau, baby aka anak orang itu jatuh ke. atau leher dia terkehel ke, atau saya dapat rasa semua organ dalaman baby sedang berdenyut..oh..saya rasa seriau.saya takot terpicit jantung dia yang kecil itu, atau tersalah pegang urat-urat dia yang masih lembut..kalau dia tibe-tibe sesak nafas mcamana..atau tibe-tibe dia cramp..atau...
ok..cukup..sila jangan berimaginasi..tapi hakikatnya,saya memang sangat takot dengan baby..

'saya risau dengar awak cakap macam tu..saya risaukan awak nanti' itu pendapat en bear bila saya cakap hal ini..risau kenapa?ohh..dia kata,sebagai ibu, saya wajib pegang,dukung,malah menyusukan baby saya..tak kan pulak nak suruh orang lain pegang masa baby tengah menyusukan..hahaha sangat tidak logik..

baiklah..pada saya,naluri keibuan itu satu perkara yang semula jadi.tak pandai dukung baby bukan bermakna kita tidak akan pandai langsung mendukung.cuma perlukan masa dan waktu yang sesuai..penat-penat kita jaga 9bulan dalam perot,takkan kite jadi kejam sampai suruh orang lain yang uruskan..saya ulang sekali lagi, saya yakin proses itu semua terjadi secara semula jadi..jadi saya rasa tak perlu risau sekarang~ngeee

gambar ni saya ambil dalam train kluang-kl..tengok baby tu tido,cute sangatkan..
tbe-tbe saya jadi sayu..saya pun mau baby juga :(








kepada rakan-rakan yang telah ada baby:tahniah, dan teruskan usaha anda

kepada rakan-rakan yang masih mencuba:sila cuba lagi.tingkatkan usaha anda

*wink*wink*

No comments:

Post a Comment

Quotes

 

Kesah Kita | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates